Naujienos

Atgal

Iš naujo paskelbtas „Rail Baltica“ konkursas padėjo sutaupyti 4 mln. eurų

2018 05 09

Pirmi eilėje atsidūrė Jungtinės veiklos partneriai UAB „Hidrostatyba“, „Leonhard Weiss RTE“ AS ir UAB „Autokausta“. Šios įmonės darbus atlikti pasiūlė už kiek mažiau nei 55 mln. Eur.

Antroje vietoje rikiuojasi „Kauno tiltai“, konkurse dalyvavę kartu su Geležinkelio tiesimo centru. Jie pasiūlė beveik 900 tūkst. Eur didesnę kainą. Toliau eilėje Jungtinės veiklos partneriai išsidėstė taip: „A.C.B. “ AS ir „BMGS“ AS, „EUROVIA CS“ AS ir AB „Eurovia Lietuva“, penktoje vietoje liko AB „Panevėžio keliai“, AB „Panevėžio statybos trestas“ ir UAB„Šiaulių plentas“.

Šiame pirkime vyko arši konkurencija tarp įmonių: mažiausia ir didžiausia kainos skyrėsi apie 12 proc.

„Įsitikinome, kad konkurencija pirkimuose duoda realią naudą – iš naujo paskelbus pirkimą, pavyko sutaupyti beveik 4 mln. eurų. Pabaigus darbus, Palemone pradės veikti didžiausias Baltijos šalyse krovinių, vežamų skirtingų standartų geležinkeliais, perkrovimo punktas“, – sakė „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.

Tiesa, buvo iškilę abejonių dėl kai kurių įmonių pasiūlytų įkainių. Įmonių buvo prašoma pagrįsti savo pasiūlymus, todėl pirkimas užtruko ilgiau nei planuota.

Sutartį pasirašiusios bendrovės turės nutiesti europinės vėžės geležinkelį nuo Kauno geležinkelio stoties iki Palemone esančio KIT. Tokiu būdu nuo Lietuvos ir Lenkijos sienos nutiestas „Rail Baltica“ geležinkelis bus sujungtas su Palemone esančiu krovinių terminalu. Į planuojamą darbų apimtį įeina naujo, 9 km ilgio, 1435 mm vežės pločio kelio statyba ir esamo 1520 mm vėžės pločio geležinkelio rekonstrukcija. Taip pat 2 automobilių tuneliai, viadukas, triukšmą slopinančios sienutės, tvoros ir kiti sutartyje numatyti darbai.

„Rail Baltica“ – svarbiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos regione, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Įgyvendinant projektą dalyvauja penkios Europos Sąjungos šalys: Lenkija, Lietuva, Latvija, Estija ir netiesiogiai - Suomija.

Bendra apskaičiuota projekto investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje yra apie 5,788 milijardo eurų. Investicijų Lietuvoje suma apie 2,474 milijardo eurų, iš kurių 85 proc., tikimasi, finansuos ES. Baigti tiesti europinės vėžės geležinkelį iki Talino planuojama 2025 metais, o pradėti eksploatuoti 2026 metais.