Apie projektą

„Rail Baltica“ didžiausias Baltijos regiono infrastruktūros projektas
Projekto statusas Europoje

„Rail Baltica“ yra sudėtinė Europos Sąjungos tarptautinio transporto koridoriaus „Šiaurės jūra-Baltijos jūra“ dalis. 

Projekto statusas Lietuvoje
„Rail Baltica“ pripažintas ypatingos valstybinės svarbos projektu.
Projekto aprašymas

Praėjusio amžiaus 9-ajame dešimtmetyje atkūrus Baltijos šalių nepriklausomybę gimė idėja atstatyti tiesioginį geležinkelių susisiekimą su Vakarų Europos valstybėmis.

Lietuva, Latvija ir Estija priėmė sprendimą nutiesti naują Europinio standarto 1435 mm vėžės pločio geležinkelį, kuris sujungtų Baltijos šalis su vakarų Europos valstybėmis.

Šiuo metu projekte dalyvauja penkios Europos Sąjungos šalys: Lenkija, Lietuva, Latvija, Estija ir netiesiogiai Suomija. „Rail Baltica“ linija sujungs Helsinkį, Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių, Varšuvą.

Bendras ilgis
870 km
Lietuvoje
392 km
Latvijoje
265 km
Estijoje
213 km
~5,8 mlrd. € investicija regione
ES finansuoja 4,9 mlrd. €
Didžiausia investicija mobilumui regione
2,474 mlrd. € investicija Lietuvoje
ES finansuoja 2,1 mlrd. €
Naujai sukurtos darbo vietos Baltijos regione: ~13 000
Vien Lietuvoje – ~6 000
Pagrindiniai faktai apie „Rail Baltica“
Bus įrengtos apsauginės tvoros, kad žmonės ir gyvūnai nepatektų ant bėgių
Bus pastatyti triukšmą mažinantys barjerai, apsaugantys visas veikiamas vietas
Visoje linijoje bus nutiestas dvikelis geležinkelis
Visoje linijoje bus įrengtos dviejų lygių sankryžos su keliais ir pėsčiųjų perėjomis
Bus elektrifikuota visa geležinkelio linija
Reikiamose vietose bus įrengtos požeminės pralaidos ir perėjos

870 km

ilgio Europos standartinės vėžės geležinkelių
infrastruktūros statyba Baltijos šalyse

249 km/h

numatomas keleivinio traukinio
didžiausias projektinis greitis

120 km/h

numatomas didžiausias krovininio
traukinio projektinis greitis

5,8 mlrd. eurų

numatomos projekto
išlaidos
Projekto progresas